Casio to jeden z najsłynniejszych japońskich producentów zegarków. To marka, którą trzeba znać – to lider branży w Japonii i jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek świata. Co oferuje, jak to wszystko się zaczęło, jak popularność zyskał kultowy już Casio G-Shock?
Przede wszystkim marka Casio przyczyniła się w ogromnym stopniu do rozwoju branży i na stałe zapisała się w naszej świadomości ze względu na swój wkład, osiągnięcia, innowacyjne rozwiązania i technologie, ale także precyzję i niezawodność zegarków. Brand cieszy się popularnością do dzisiaj, gdyż szybko reaguje na potrzeby i zmieniające się trendy, na bieżąco dopasowując swoją ofertę do oczekiwań klienta.
Krótka historia marki Casio
Bardzo utalentowany Japończyk, Tadao Kashio, założył w 1946 roku firmę Kashio Seisakujo w Tokio. Działalność opierała się na byciu podwykonawcą części m.in. do mikroskopów i niedużych maszyn. Wszystko szło dobrze, Tadao mógł liczyć na wsparcie braci, a z czasem wspólnie doprowadzili do rozwoju marki, gdyż jeden z nich pasjonował się elektroniką. Niebawem wyprodukował uchwyt w formie pierścienia do trzymania papierosa, co było bardzo pomocne podczas pracy. Siedem lat później stworzyli kalkulator biurowy, a w 1957 roku firma przekształciła się w Casio Computer Co. Trzy lata później stali się międzynarodowym liderem sprzedaży. Zaczęły powstawać plany na nowe fabryki. W 1967 roku ruszyła pierwsza fabryka w Europie, a konkretnie w Zurychu, w Szwajcarii.
Od kalkulatora do zegarka
Sukces kalkulatorów sprawił, że firma mogła się rozwijać – wybór padł na zegarki. Siedzibę mieli w Szwajcarii, a był to przecież rewolucyjny okres dla zegarmistrzostwa – sukcesy odnosiły akurat zegarki kwarcowe i elektroniczne.
W 1974 roku na rynku pojawił się pierwszy skomputeryzowany zegarek na świecie – Casotrion. Wskazywał czas i miał funkcję, która automatycznie określała liczbę dni w miesiącu. Casio postanowiło obie linie produkcyjne połączyć – efektem był zegarek z kalkulatorem. W 1978 odbyła się z kolei premiera pierwszego zegarka z wyświetlaczem LCD. Zegarek Casio odnotował duży sukces, co rozbudziło apetyt na sukces założycieli firmy.
Powstaje G-Shock, czyli lata 80.
Dziś zegarek sportowy G-Shock to model kultowy. Powstał w 1983 roku i był jak na te czasy bardzo rozbudowany, miał dodatkowe funkcje i powstał na bazie nowoczesnej technologii. Wśród jego zalet jest też wysoka wytrzymałość, mocna konstrukcja i wysokiej jakości materiały. Przez lata Casio prezentowało kolejne modele z tej serii, doskonaląc je. Casio podbiło branżę, a G-Shock został międzynarodowym hitem. Uwagę zwracał też wzornictwem – zegarek Casio był marzeniem każdego!
W latach 90. Casio zaprezentowało jego odpowiednik dla kobiet – była to seria Baby-G, która nie ustępowała męskim modelom. Zegarki były antywstrząsowe, pełne funkcji i sportowego stylu. Seria znana jest do dzisiaj. Jako ciekawostkę dodajmy, że w 2009 roku sprzedano 50-milionowy egzemplarz G-Shocka.
XXI wiek i zegarki dla miłośników spotów ekstremalnych
Firma nadal stawiała sobie poprzeczkę coraz wyżej. Następną propozycją były modele opracowane dla uprawiających sporty ekstremalne. Zegarek z serii Pro Trek to jeden z najważniejszych modeli czasomierzy outdoorowych. Do sklepów trafił w 1991 roku. Korzystały z innowacyjnych technologii, co miało znaczenie podczas górskich wspinaczek.
Casio dzisiaj
Dzisiaj Casio to prestiż, rozwój, innowacje, kreatywność precyzja, niezachwiana renoma i szeroka oferta – m.in. kolekcje G-Shocki, Baby-G, Pro Trek, Edifice, Sheen, Retro oraz modele w stylu biżuteryjnym. Firma cały czas stawia na rozwój i stara się wprowadzać do branży zegarków nowości oraz innowacje. Powstały zegarki kontrolowane drogą radiową, zegarki z hybrydowym typem wskazania, modele obsługiwane dzięki Bluetooth 4.0 i aplikacji Casio G-Shock Connected.
Photo by Olia Nayda on Unsplash